• Z życia szkoły

    img_7657 dsc_0260 projekt05 dscn1667 dsc02340 img_20170911_123332 dsc05872 dsc01094 img_7556 dscn1808

Lekcje biofeedback’u w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

W dniach 9-10 października  2017r.  w ramach zajęć z wychowania do życia w rodzinie uczniowie klas 1a i 1b  wraz z panią D. Adam uczestniczyli w lekcjach w Poradni Psychologczno-Pedagogicznej.  W ramach zajęć, które poprowadziła trener Biofeedbaku pani Kinga Tonder – Krzyżanek młodzież zapoznała się z działaniem biofeedbacku. Metoda  ta została stworzona w Amerykańskim Centrum Badań Kosmicznych NASA. Obecnie EEG Biofeedback wykorzystywany jest interdyscyplinarnie.  Jest to trening w formie zabawy. Pacjent siedzi wygodnie w fotelu i obserwuje widoczne na monitorze wideogry, obrazujące przebieg jego fal mózgowych (czynność bioelektryczna mózgu przekazywana jest do komputera za pomocą elektrod umieszczonych na głowie pacjenta). Wykorzystuje się tutaj sprzężenie zwrotne między stanem psychicznym, a czynnością neurofizjologiczną mózgu. Osoba poddawana terapii, spełniając ustalone kryteria ćwiczeń gry – ma wpływ na własny obraz fal mózgowych.

Dzięki szerokiemu spektrum oddziaływań metoda EEG Biofeedback znajduje zastosowanie przy:

- zaburzeniach uwagi, koncentracji,

- nadpobudliwości psychoruchowej,

- problemach szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia itp.),

- rozwojowych zaburzeniach mowy,

- stanach lękowych, tremie, obniżonej samoocenie w rehabilitacji po urazach czaszki, udarach i wielu innych,

- zaburzeniach snu,

- zaburzeniach lękowych i fobiach,

- wstydliwości i tremie,

- migrenach,

- jąkaniu,

- i wielu innych.

Metoda jest wskazana również osobom zdrowym w celu:

- poprawy szybkości zapamiętywania, uczenia się i przypominania materiału, również

w zakresie języków obcych,

- przygotowania do uzyskania lepszych wyników przez uczniów,

- dla osób obciążonych stresem, dużą odpowiedzialnością, pracujących twórczo itp.

20171010_08140520171010_085016 20171010_085135

Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.