• Z życia szkoły

    arlekin-2018 dsc02849 dsc01569_0 dsc08320 20170611_073715 771 lo-grodzisk-zsk-pozna%c5%84-27-10-2017-016 dsc04349 img_4498 dsc07030

Zajęcia z biofeedbacku

We wtorek,   5 lutego br. uczniowie grupy psychologiczno-pedagogicznej  klasy 1b, pod opieką Tatiany Borowskiej uczestniczyli w zajęciach  w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Wlkp. Zajęcia dotyczyły  biofeedbacku, a przeprowadziła je pani Kinga Tonder –Krzyżanek –  trener biofeedbacku. Najpierw pani Kinga omówiła na czym polega metoda biofeedbacku,  wytłumaczyła, że opiera się on  na obrazowaniu czynności bioelektrycznej mózgu podczas wykonywania prostych zadań. Pozwala to świadome wpływać na pracę mózgu i zmusza do utrzymywania dużego stopnia koncentracji.  Pani Kinga opowiadała, że biofeedback to metoda neurorehabilitacji wykorzystywana zwłaszcza
u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, padaczką, ADHD czy w leczeniu uzależnień. Korzyści z stosowania tej metody odnoszą także osoby zdrowe na przykład sportowcy czy piloci. Następnie Pani Kinga poprosiła ochotników ( Jakub Kalemba i Mikołaj Bąk)
i pokazała jak wygląda podpięcie pacjenta pod urządzenie do biofeedbacku i jak przebiega praca z pacjentem z wykorzystaniem  tej metody. Po zamontowaniu aparatury pomiarowej chłopcy usiedli przed monitorem, na którym wyświetlana była wideogra. Następnie świadomie zmieniając natężenie poszczególnych pasm fal mózgowych wpływali na jej przebieg.

Na koniec pani Kinga powiedziała, że regularnie prowadzony trening usprawnia funkcje poznawcze pacjenta i zdolność do koncentracji. Ponadto metoda biofeedback sprzyja również relaksacji i zmniejszeniu napięcia emocjonalnego.

Dla naszych uczniów była to lekcja pozwalająca zdobyć nową wiedzę i doświadczenia.

 

Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.