Brązowa Szkoła 2021
Wymiany międzynarodowe
Realizowane projekty
Dołącz do nas na Facebooku!
Fanpage uczniów „Słowaka”
Najciekawsze projekty
Talenty grodziskiego „Słowaka”
Filmy uczniów o szkole
Na skróty
Kategorie
Archiwum
Poprzednie archiwum
Koniec roku szkolnego 2020/2021
- Brak dat
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Grodzisku Wielkopolskim
Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Grodzisku Wielkopolskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.logw.pl
- Data publikacji strony internetowej:2014-08-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:2014-08-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- nie wszystkie zamieszczane fotorelacje mają do każdego zdjęcia tekst alternatywny, a jedynie zbiorczą informację jakiej tematyki dotyczą fotografie,
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych,
- część dokumentów jest dostępna tylko w jednym w formacie,
- do końca 2021 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych. Aktualnie trwają prace nad przygotowaniem nowej strony internetowej podmiotu.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-19
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-14
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiszowe służące do przemieszczania się po elementach strony
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki,
- zmiana kontrastu.
Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą standardowych skrótów klawiszy
TAB, SHIFT+TAB, ENTER.
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
[CTRL] oraz [0] aby przywrócić pierwotny widok
Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają wszelkich starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor Szkoły Jadwiga Łacheta
E-mail: [email protected]
Telefon: 61 44 45 398
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu prowadzącego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ prowadzący: Powiat Grodziski
Adres: ul. Żwirki i Wigury 1, 62-065 Grodzisk Wlkp.
E-mail: [email protected]
Telefon: 61 445 25 01
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich pod adresem: https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Szkoła mieści się w budynku z 1885 roku, który ma trzy kondygnacje: parter i dwa piętra. Szkoła zlokalizowana jest w dwóch budynkach. Budynek główny nie posiada wind ani toalet dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzą drzwi główne od ul. 3 Maja oraz drzwi od strony boiska. Żadne z wejść nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Przy drzwiach głównych zlokalizowany jest dzwonek, dzięki któremu do osoby dzwoniącej udaje się pracownik szkoły. Wspólnie z pracownikiem petent udaje się do drugiego budynku, po drugiej stronie ulicy, który nie posiada schodów i posiada toaletę dostosowaną do osób niepełnosprawnych, gdzie załatwia sprawę urzędową.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Klient może komunikować się z pracownikami szkoły przez: e-mail, dziennik UONET oraz telefonicznie.
W budynku preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. W budynkach nie znajdują się urządzenia lub inne środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, w tym pętla indukcyjna, system FM, system IR lub system Bluetooth. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Do obiektów szkolnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Co robimy żeby poprawić dostępność?
Zleciliśmy firmie zewnętrznej napisanie nowej strony internetowej uwzględniającej przepisy Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019 poz. 848) oraz z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U.2019 poz. 1696)