









Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Grodzisku Wielkopolskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.logw.pl
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki,
- zmiana kontrastu.
Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą standardowych skrótów klawiszy
TAB, SHIFT+TAB, ENTER.
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
[CTRL] oraz [0] aby przywrócić pierwotny widok
Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają wszelkich starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor Szkoły Jadwiga Łacheta
E-mail: [email protected]
Telefon: 61 44 45 398
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu prowadzącego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ prowadzący: Powiat Grodziski
Adres: ul. Żwirki i Wigury 1, 62-065 Grodzisk Wlkp.
E-mail: [email protected]
Telefon: 61 445 25 01
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich pod adresem: https://www.rpo.gov.pl/
Szkoła mieści się w budynku z 1885 roku, który ma trzy kondygnacje: parter i dwa piętra. Szkoła zlokalizowana jest w dwóch budynkach. Budynek główny nie posiada wind ani toalet dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzą drzwi główne od ul. 3 Maja oraz drzwi od strony boiska. Żadne z wejść nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Przy drzwiach głównych zlokalizowany jest dzwonek, dzięki któremu do osoby dzwoniącej udaje się pracownik szkoły. Wspólnie z pracownikiem petent udaje się do drugiego budynku, po drugiej stronie ulicy, który nie posiada schodów i posiada toaletę dostosowaną do osób niepełnosprawnych, gdzie załatwia sprawę urzędową.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Klient może komunikować się z pracownikami szkoły przez: e-mail, dziennik UONET oraz telefonicznie.
W budynku preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. W budynkach nie znajdują się urządzenia lub inne środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, w tym pętla indukcyjna, system FM, system IR lub system Bluetooth. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Do obiektów szkolnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Co robimy żeby poprawić dostępność?
Zleciliśmy firmie zewnętrznej napisanie nowej strony internetowej uwzględniającej przepisy Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019 poz. 848) oraz z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U.2019 poz. 1696)