Drzwi otwarte na Politechnice Poznańskiej 2025

Drzwi otwarte na Politechnice Poznańskiej 2025

Po raz kolejny uczniowie naszej szkoły wzięli udział w spotkaniach z pracownikami i studentami Politechniki Poznańskiej.

15 kwietnia 2025 r. Politechnika otworzyła dla zwiedzających drzwi ok. 70 laboratoriów – każdy znalazł coś dla siebie – od wzornictwa, malarstwa i rzeźby do elektroenergetyki, grafiki inżynierskiej, cyberbezpieczeństwa, sieci komputerowych, napędów hybrydowych, silników spalinowych, syntezy materiałów i nanomateriałów, biomechaniki, wytwarzania przyrostowego, wysokich napięć, ergonomii, badania właściwości tworzyw sztucznych, chemii organicznej … 

W Centrum Wykładowym na stoiskach wydziałowych młodzież mogła zapoznać się z ofertą kształcenia, a na stoisku rekrutacyjnym doprecyzować informacje dotyczące samej procedury rekrutacyjnej.

Równolegle w salach odbywały się prezentacje wydziałów i wykłady otwarte.

W tym roku po uroczystym otwarciu wydarzenia przez JMR prof. Teofila Jesionowskiego odbyła się Debata Oksfordzka na temat: „Przekonanie o tym, że recykling jest w pełni prośrodowiskowy i niesie za sobą więcej korzyści niż strat”. 

Młodzież z klasy IIId i IId został podzielona na 4 grupy. Każda z grup uczestniczyła w 2 warsztatach przygotowanych przez Wydział Technologii Chemicznej. W ramach tych zajęć uczniowie:

-przeprowadzili syntezę mydła sodowego, a pani dr. Inż. A. Syguda zaprezentowała działanie wyparki próżniowej w celu odparowania rozpuszczalnika,

-zapoznali się z technikami odzysku wody i surowców pochodzenia naturalnego, stosowanymi w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym i kosmetycznym,

-dowiedzieli się, jakie są podstawowe procesy elektrochemiczne i mieli okazję zobaczyć aparaturę wykorzystywaną do przeprowadzenia tych procesów,

-poznali metody przygotowania i wykorzystania biomateriałów wykorzystywanych m. in. w implantologii, stomatologii i hemodializie,

-otrzymali 3 różne emulsje,

-wykonywali eksperymenty z Kołem Naukowym PUT Chemistry.

Czytaj także:

zobacz więcej wiadomości