Brązowa Szkoła 2021
Wymiany międzynarodowe
Realizowane projekty
Dołącz do nas na Facebooku!
Fanpage uczniów „Słowaka”
Najciekawsze projekty
Talenty grodziskiego „Słowaka”
Filmy uczniów o szkole
Na skróty
Kategorie
Archiwum
Poprzednie archiwum
Koniec roku szkolnego 2020/2021
- Brak dat
BUDOWA ORGANIZMU CZŁOWIEKA – KOLEJNE ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW W WYKONANIU GRUPY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ Z KLASY I B
Grupa psychologiczno – pedagogiczna z klasy I B we wtorek 12 kwietnia 2016r. po raz kolejny przeprowadziła zajęcia dla przedszkolaków z Gminnego Przedszkola im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Wlkp. Zajęcia dotyczyły ciała człowieka – budowy organizmu ludzkiego.
Dzieci poznały ogólną budowę własnego ciała. Po wysłuchaniu piosenek i rytmicznym pokazywaniu części ciała, prawidłowo nazwały poszczególne części ciała na sobie oraz na sylwecie człowieka.
Po zabawie ruchowej licealiści za pomocą kart pracy, przybliżyli przedszkolakom, jakie człowiek ma zmysły i który narząd odpowiada za dany zmysł. Następnie zwrócono uwagę na budowę języka i miejsca odpowiedzialne za poszczególne smaki.
Licealiści zaprezentowali dzieciom budowę kolejnych układów tworzących organizm człowieka: układ kostny – wskazując wybrane kości na szkielecie człowieka; układ mięśniowy – dzieci dowiedziały się, który mięsień nigdy się nie męczy, który wykonuje najwięcej ruchów, który jest najdłuższy… Następnie przedszkolaki zapoznały się z budową układu oddechowego, poznając proces wymiany gazowej; dowiedziały się do czego służą płuca i jakie znaczenie ma dla organizmu oddychanie. Kolejno obejrzały na tablicy interaktywnej budowę układu krwionośnego – siatkę naczyń krwionośnych – żył i tętnic, dowiedziały się do czego służy serce, zapoznały się z jego budową, oglądając film, słuchały bicia serca oraz próbowały znaleźć i wyczuć tętno – poznały zadania układu krwionośnego. Następnie licealiści zaprezentowali „Mrówkom” układ pokarmowy człowieka omówili wędrówkę pokarmu. Na koniec dzieci poznały budowę i funkcjonowanie układu nerwowego, oglądając z zainteresowaniem model mózgu człowieka.
Przedszkolaki wykazały duże zainteresowanie zajęciami , które przygotowali i przeprowadzili dla nich uczniowie z grupy psychologiczno – pedagogicznej z klasy I B. Licealiści mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności pedagogiczne w praktyce – co wcale okazuje się nie takie proste – podczas zajęć z dziećmi.
Dodaj do zakładek permalink.