• Z życia szkoły

    dsc_0534 20181103_160524 img_20190110_081313 dsc05446 20181129_134156 dsc_0418 dsc_0093 img_1913 dsc08217 img_2834

Grodziscy licealiści przeprowadzili akcję: „Pierwsza Pomoc”!

W czwartek,  18.02.2016r. licealistka Ewa Majcherek, uczennica  klasy II D  – zwycięzca etapu rejonowego -  w związku z udziałem w etapie wojewódzkim XXIV Ogólnopolskiej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK, przeprowadziła wraz z innymi koleżankami i kolegami akcję: „Pierwsza pomoc” w Gminnym Przedszkolu im. Krasnala Hałabały , w grodziskim Gimnazjum im. Powstańców Wielkopolskich oraz w Gromadzie Zuchów „Tygryski” w grodziskiej harcówce. W akcji uczestniczyli uczniowie:  z klasy II D -  Joanna Perz, Małgorzata Zaręba, Anna Stodolska, Wiktoria Piskorek, Joanna Wójcik, Linda Onoh, Marta Chróścik, Kinga Szymańska, Damian Kocurek; z klasy II C – Bogumiła Kałek  oraz Adrian Szczeszek  z klasy II A.

W przeprowadzonej akcji „Pierwsza Pomoc” wzięły udział oddziały  przedszkolne z ul. Chopina, oś. Wojska Polskiego oraz ze Słocina – dzieci z najstarszych  grup 5,6 – latków :  „Mrówki”, „ Jaskółki”, „Żuczki”, „Skowronki”, „Sikorki”, „Motylki” oraz „Sójki”.

Wykorzystano naprzemiennie różne metody oraz formy przekazu: wykład, pogadankę, prezentację multimedialną, pokaz – scenki na scenie, prezentacje, pracę w grupach.

Wolontariusze – ratownicy  z grodziskiego „Słowaka” ćwiczyli z przydzielonymi grupami  przedszkolaków.  Dzieci  poznały zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,  zapamiętały numery alarmowe oraz informacje, jakie należy podać dyspozytorowi pogotowia. Próbowały rozpoznać sytuacje niebezpieczne, zagrażające zdrowiu lub życiu -  związane z porażeniem  prądem elektrycznym, z pożarem, utonięciem, ugryzieniem  przez różne zwierzęta, użądleniem przez owady, z udarem słonecznym.

Prowadząca akcję  – Ewa Majcherek zwróciła uwagę również na  niebezpieczeństwo związane  z zatruciem, zadławieniem, poparzeniem, dostaniem się ciała obcego do nosa  czy też ucha. Dzieci poznały podstawowe zasady pierwszej pomocy, by móc w razie zagrożenia pomóc sobie lub komuś innemu. Ćwiczyły zabiegi resuscytacyjne na fantomach, przyniesionych misiach, dowiedziały się, jak postępować w przypadku skaleczeń, ran, złamań kończyn, krwotoku,  bandażowały ręce, tamowały krwawienie z nosa. Bardzo aktywnie uczestniczyły w prowadzonych zajęciach, odpowiadając na zadawane pytania, wykonując zadania z kart pracy oraz ćwicząc wskazywane przez wolontariuszy zabiegi  z udzielania pierwszej pomocy.

Akcję należy zaliczyć do udanych – wywołała wiele pozytywnych emocji zarówno wśród przedszkolaków, gimnazjalistów, zuchów,  jak i wśród prowadzących zajęcia  licealistów, co potwierdzają baczni obserwatorzy hospitujący zajęcia – uczniowie z grupy psychologiczno – pedagogicznej z klasy I B.

Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.