• Z życia szkoły

    dsc00239 16 dscn5383 40 100_2430 dscn1870 dsc01529 3-7 image021 img_7225

Wyróżnienie dla grupy projektowej „Jak pachnie biznes, czyli od nędzy do pieniędzy”

Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Grodzisku Wlkp. po raz kolejny pozostawili inne wielkopolskie szkoły z tyłu. Grupa projektowa „Jak pachnie biznes, czyli od nędzy do pieniędzy” pod opieką nauczycielki Anety Ochmańskiej otrzymała wyróżnienie w III edycji projektu „eSzkoła-Moja Wielkopolska” .W konkursie ocenie podlegało 320 projektów ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całego województwa wielkopolskiego. Dziesięcioosobowa grupa  ze „Słowaka” (Maria Prządka, Aleksandra Bartkowiak, Magdalena Jurga, Anna Reich, Monika Pawlewska, Maja Rzepecka, Marta Gielek, Dominik Rzadkiewicz, Jakub Mańkowski, Adam Koza) postanowiła przyjrzeć się lokalnemu rynkowi pracy i przygotować się do swojej pierwszej rozmowy o pracę. Ponieważ jednym z kryteriów oceny projektu było umiejętne łączenie obszarów wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych i ścisłych, członkowie grupy przyjrzeli się bliżej procesom zachodzącym w organizmie człowieka podczas stresu i w efekcie końcowym wyprodukowali dezodorant Deo-Julek, który minimalizował pocenie podczas stresującej rozmowy kwalifikacyjnej. Grupa projektowała przeprowadziła również badania grodziskiego rynku pracy uzyskując odpowiedź na nurtujące ich pytanie jakie kryteria decydują o tym czy uzyskamy wymarzoną pracę czy też nie. Uczniowie odpowiedzieli sobie również na pytanie dlaczego widzimy kolory i dlaczego niektóre z nich mogą spowodować, że przyszły pracodawca będzie postrzegał nas pozytywnie bądź negatywnie. Korzystając z zebranych informacji członkowie grupy mieli okazję sprawdzić się podczas symulowanej rozmowy o pracę, którą przeprowadził pan Rafał Lusina z firmy Haba. Na zakończenie projektu, uczniowie postanowili podzielić się pozyskaną swoją wiedzą i zmontowali 20 minutowy film instruktażowy dla rówieśników, przeprowadzili szkolenia podczas lekcji podstaw przedsiębiorczości oraz opublikowali wyniki swoich badań w lokalnej prasie.

 Czas pracy nad projektem był dla uczniów okazją do lepszego poznania siebie nawzajem,
do zdobycia umiejętności, które pomogą im poruszać się po rynku pracy, a także okazją do dobrej zabawy, którą jeszcze długo będą miło wspominać. Uczniowie „Słowaka” po raz kolejny udowodnili, że nauka poprzez działanie może być tak samo efektywna jak ta z książką w ręku.

Grupie projektowej jeszcze raz gratulujemy sukcesu :)

4 6

 

Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.